Перехід прикметників в іменники. Правопис голосних у відмінкових закінченнях прикметників.

6 клас.
Тема уроку: Перехід прикметників в іменники. Правопис голосних у відмінкових закінченнях прикметників.
Мета уроку: ознайомити учнів із властивістю прикметників переходити в іменники; навчити правильно писати літери у відмінкових закінченнях прикметників; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати любов до природи.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
                                                     Хід уроку
I Із народного календаря.
15 лютого – Стрітення, громниці, зимо бор. На Стрітення в церквах робили відправи,святили воду й свічки. «Громниці» (посвячені в цей день свічки), які допомагали від грому. Посвяченою в цей день водою лікували хворих. Чумаків, які вирушали в далеку дорогу, господар, давши хліб і сіль, скроплював стрітенською водою, а також волів і мажару (воза), приказуючи: «Боже, тобі допоможи!» Як капає з стріх, так капатиме з вуликів. Якщо на Стрітення холодно, то вже скоро весна.
II Перевірка домашнього завдання.
 1.Усний переказ (контроль говоріння).
2.Гра «Футбол» з теми «Прикметник»
3.Підсумок.
III Вивчення нового матеріалу.
 1.Робота з підручником – стор. 164 (Перехід прикметників в іменники)
2. Вправи 395, 398.
3. Робота з текстом ( текстові карточки на кожну парту учнів)
 Прочитати текст, визначити тип мовлення, стиль, головну думку, тему, дати назву.

У той день до пізнього вечора працювали всі школярі, навіть обідати не хотілося. Надвечір вода закривала дно майбутнього ставка. Другого дня, коли вивершували гребельку, вода вкривала всю глибоку балку. А ще через тиждень тут утворився справжній ставок. Тоді Платон Осика привіз у бочці маленьких дзеркальних коропів. Гриць з Платоном принесли у відрі багато червоної рибки з акваріумів, і всю рибу обережно пустили в ставок.
                                                                                          (В.С.Кучер)
Завдання до тексту:
1)Випишіть окремо прикметники твердої і м’якої груп, поставте їх у формі називного відмінка однини чоловічого, жіночого, середнього роду, виділіть закінчення.
2)Провідміняйте в однині виділені словосполучення, поясніть написання закінчень.
3)Виконайте морфологічний розбір одного прикметника.
4) Творча робота в парах.
 Придумайте початок і кінець оповідання.
IV Узагальнення й систематизація.
 Що ти навчився на уроці?
Чого навчають речення, текст, які використовувалися?
Що було цікаве? На що потрібно звернути увагу вдома?
V Домашнє завдання 
 §43, §40, вправа375  або  вправа 397.

Додаток до уроку на тему: Правопис голосних у відмінкових закінченнях прикметників.
 Прочитати текст, визначити тип мовлення, стиль, головну думку, тему, дати назву.
У той день до пізнього вечора працювали всі школярі, навіть обідати не хотілося. Надвечір вода закривала дно майбутнього ставка. Другого дня, коли вивершували гребельку, вода вкривала всю глибоку балку. А ще через тиждень тут утворився справжній ставок. Тоді Платон Осика привіз у бочці маленьких дзеркальних коропів. Гриць з Платоном принесли у відрі багато червоної рибки з акваріумів, і всю рибу обережно пустили в ставок.
                                                                                          (В.С.Кучер)
Завдання до тексту:
1)Випишіть окремо прикметники твердої і м’якої груп, поставте їх у формі називного відмінка однини чоловічого, жіночого, середнього роду, виділіть закінчення.
2)Провідміняйте в однині виділені словосполучення, поясніть написання закінчень.
3)Виконайте морфологічний розбір одного прикметника.
4) Творча робота в парах.
 Придумайте початок і кінець оповідання.